Menu Sluiten

Schaijkse sportverenigingen bieden beweegles voor kleuters

Beweegles kleutersVier sportverenigingen uit Schaijk zijn een samenwerking gestart onder de naam SportKids om kinderen in de leeftijd van vier tot zes jaar beter te laten bewegen. Tennisvereniging De Witte Schare, badmintonclub De Klapper, volleybalvereniging Peter Peters/TSR en tafeltennisvereniging Revanche hebben de handen ineen geslagen en bieden gezamenlijk een wekelijkse buitenschoolse beweegles aan.
De lessen vinden plaats in sporthal De Eeght op dinsdag- en woensdagmiddag van 14:30 uur tot 15:30 uur onder leiding van gediplomeerd trainer Niels Musters. De buurtsportcoach van Landerd SpoRtZO en een stagiaire bieden ondersteuning. Een les bestaat uit het spelenderwijs bewegen met behulp van materialen zoals bijvoorbeeld ballen, rackets of hoepels.

Goed leren bewegen is belangrijk omdat de vaardigheden die kinderen op jonge leeftijd meekrijgen via beweeglessen later veel voordelen opleveren. Een vroege kennismaking met bewegen in combinatie met plezier vergroot de kans dat kinderen lekker in hun vel zitten, meer zelfvertrouwen hebben en een sportieve levensstijl aannemen. Kinderen die aan beweeglessen deelnemen boeken sneller vooruitgang op motorisch, fysiek en mentaal terrein.

De eerste lessen zijn op dinsdag 3 en woensdag 4 april. Vanaf dan is er elke week een les op deze dagen met uitzondering van de schoolvakanties. In de laatste week van november is de 23e en tevens laatste lesweek van het jaar. Er zullen regelmatig uitstapjes worden gemaakt naar de betreffende verenigingen.

De Rabobank is de grootste financier van dit project. Zij hebben € 2500,- beschikbaar gesteld voor o.a. materialen en zaalhuur. De eigen bijdrage kan daarom laag gehouden worden en bedraagt voor een heel jaar slechts € 40,- per kind.

Inschrijven voor SportKids kan tot 25 maart via de site van De Witte Schare: www.witteschare.nl/drupal/sportkids. Geef daarbij ook uw voorkeursdag aan. Voor meer informatie kunt u ook terecht bij de vertegenwoordigers van genoemde verenigingen.

De Witte Schare
Mathieu Vissers: 06 21565030.
M: mathieu.vissers@gmail.com

De Klapper
Ton van Tilburg: 06 11563537.
M: tonvantilburg74@gmail.com

Peter Peters/TSR
Huub Hamers: 06 20046761.
M: huubhamers@skbo.nl

Revanche